Szukaj w tym blogu

Popularne posty

środa, 28 września 2016

SPOSÓB NA NIEJADKA


                                                                                          Kolorowo i zdrowo

Znalezione obrazy dla zapytania talerz nowalijek


Jestem  przekonana, że  nie  tylko  ja  należę  do  grona  mam, które  muszą  się nieźle  
główkować, aby dziecko  zjadło  zdrowo. Większość  dzieci  trudno  zachęcić  do  zjedzenia  
witaminek naturalnej  postaci. U  mnie  jest  tak : syn bardzo  lubi  owoce, a z warzyw, 
to  w  zasadzie  tylko pomidory; natomiast  córka  uwielbia  prawie  wszystkie  warzywa, 
z  owocami  jest  gorzej. Wydaje  mi  się, że to  typowe. 
Kiedy  pracowałam w  przedszkolach zauważyłam, że  tylko  niektóre  dzieci  jedzą
 po  prostu  wszystko, bez  słowa  sprzeciwu.W  większości  przypadków  musiałyśmy  dobrze  kombinować, by  każde  dziecko  zjadło  chociaż  trochę  surówki  do  obiadu. 
Pani  kucharka  stosowała  taki  fortel -" upychała" po łyżce surówki do 
porcji  ziemniaków, czy kaszy. Kiedy  dzieci  surówki nie  widziały, udawało  się  im zjeść kilka  łyżek  bez  grymaszenia. Szybko  jednak  odkryły  spisek, jaki  powstał w  kuchni  
i  panie  musiały  szukać  nowych  pomysłów :)




W  domu  staram  się  rozmawiać  z  dziećmi  o  wartościach  odżywczych  produktów, angażuję  je w  kuchni  podczas  przygotowywania  posiłków. Robienie  sushi  oboje  już opanowali  pod  czułym  okiem  taty :)
Wczoraj  na  kolację  zrobiliśmy  buźkę  z  lekkich  grzanek, które  posmarowaliśmy  serkiem  jogurtowym  Almette ( taki  najbardziej  lubi  córka, ale  inne  smaki  sprawdzą  się  równie  dobrze ) zamiast  masłem. Pokroiliśmy  warzywa  i  ozdobiliśmy  kanapeczki  tak, by  wyglądały  zabawnie.

Pamiętajmy  o  zaletach  zielonych  warzyw. Chlorofil  w  nich  zawarty  ma działanie  bakteriobójcze, pomaga  leczyć  anemię  i  stany  zapalne. Dodatkowo  w  zielonych  warzywach  jest  dużo  witaminy  C, która  przyda  się  naszym  pociechom  w  okresie  jesiennym. Nie  żałujmy  też  dzieciom  szczypiorku ( zwłaszcza  niejadkom ), który  dobrze wpływa  na  pobudzenie  apetytu. Rzodkiewka  z kolei  jest  dobrym  źródłem  potasu 
 i  wapnia  oraz  wpływa  pozytywnie  na  metabolizm. Poza  tym, warzywa  nie  są  tuczące - sałata  i  ogórek  w  95 % składają  się  z  wody. Zatem  to  idealna  przekąska  dla  dzieci, które  powinny  zrzucić  kilka  kilogramów.

Spróbujcie  zrobić  z  pociechami  takie  kanapeczki  na  przykład  jako  drugie  śniadanie  do  szkoły. Rodzinnie  zdrowo :)

Smacznego!!!

Przysyłajcie  na  maila  fotki  swoich  kulinarnych  eksperymentów  z  dziećmi. Na  pewno  macie  wiele  pomysłów.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze, bardzo je sobie cenimy :)